Portal 2 – årets spel?

Det kommer inte att bli mycket hype i den här bloggen, då jag inte är särskilt intresserad av spel som inte släppts ännu. Varför bry sig om spel som kanske/kanske inte kommer att bli bra, när det redan finns så mycket härliga spel omkring oss?

Men när uppföljaren till den här konsolgenerationens klart bästa spel officiellt utannonserats måste det naturligtvis uppmärksammas i en jublade glad liten blogg.

I Portal 2 blir det, förutom en härlig lång enspelarkampanj förstås med nya spännande inslag och utmaningar, en separat fullängds tvåspelar co-op kampanj! Två spelare, massor av portaler, och tight samarbete för att ta sig vidare. Total awesomeness!

Med tanke på att det  inte släpps något Persona i år känns det som vägen ligger öppen för Portal 2 att bli årets spel.

Hype.

Mer info! (minispoilers)

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. NuYu
    Mar 09, 2010 @ 23:05:56

    Och jag som inte spelat klart första ännu, trots att det inte är långt. Skämms på mig. Jag ger mig ändå tillstånd att se fram emot uppföljaren.

    Svara

    • Leorio
      Mar 09, 2010 @ 23:15:18

      Slutet är ju bäst, och med tanke på hur bra resten av spelet är…

      Egentligen behövs det ingen uppföljare med tanke på hur perfekt allt satt ihop, men jag vill ha mer förstås. Mycket mer.
      När jag läser att de själva inte verkade veta vad de gjorde när de gjorde spelet får jag känslan av att de antingen kommer att sabba allt som var bra med det första spelet, eller så blir det årets härligaste spelupplevelse…

      Svara

      • NuYu
        Mar 10, 2010 @ 10:53:44

        För övrigt måste jag säga att jag håller med dig angående dina åsikter om spel som ännu inte släppts. Även om det finns undantag.

  2. Krilledood
    Mar 10, 2010 @ 22:52:18

    Kan bli riktigt kul med co-op, alla andra spel blir ju roligare med det så. Sen kan jag förvisso hålla med om att Portal var perfekt som det var, och alldeles lagom långt, men man vill ju alltid ha mer som sagt. Tycker sättet de utannonserade spelet på var riktigt grymt också!

    Angående hype så kan det förstöra spel rejält. Har sagt det förut och säger det igen, höga förväntningar är aldrig bra (för utom den promillen av spel som faktiskt överträffar ens förväntningar). Själv har jag försökt undvika allt vad nyheter och intryck heter angående de spel jag såg fram emot mest, som FFXIII till exempel, och än så länge har jag ju inte blivit besviken på det spelet, utan väldigt överraskad!

    Svara

  3. Leorio
    Mar 16, 2010 @ 19:24:23

    Hype hör min del veckorna före och så där veckan efter E3 till. Det är spelvärldens egna julafton, och då kan man unna sig att släppa på alla tyglar och bli hopplöst drömmande och barnsligt hagalen.

    Annars är hype ett gift som förpestar spelcommunities, där alla talar upp ett spel veckorna, månaderna innan de släpps, blir galna för varenda ny bild, och när spelet väl kommer blir det helt tyst.

    Det enda kommande spel som jag känner galet begär efter är Portal 2. Men jag kommer att undvika alla filmer och förhandstittar – som jag gjorde med Mass Effect 2 – och njuta obefläckat när spelet kommer.

    Men E3 ser jag fram emot! Nästa Burnout och SSX vore nice, Battlefront 3 och Shadow Complex 2. Och Persona 5 förstås! 🙂

    Svara

Kommentera

